< Tilbage til Nyheder

Salgschef fejrer 15 års-jubilæum

25.10.2019 

"Det gode salg er helt klart det, som motiverer mig"

Den 1. november har Claus Petersen Koch haft titlen som salgschef hos Outline Vinduer i 15 år. Han kan dermed se tilbage på en solid karriere i virksomheden, som indtil nu blandt andet har omfattet en vellykket fusionering med Inwido-koncernen, større projekter samt branding og digitalisering af virksomheden. Igennem hele sin karriere har Claus beskæftiget sig med salg, hvilket har givet ham en særlig kraftfuld motivationsfaktor:

 - Det gode salg er helt klart det, som motiverer mig. Så enkelt kan det siges. Jeg har beskæftiget mig med området stort set hele livet, og det, der får mig op om morgenen, er den gode salgsoplevelse, lyder det fra Claus Petersen Koch, som uddyber:

 - Det dækker især over, at vi kan sælge et godt og gedigent produkt, som vi kan stå inde for, til en tilfreds kunde. Alle sælgerne hos Outline har stor anciennitet i virksomheden og brænder for deres arbejde, hvilket medvirker til en god og behagelig oplevelse hele vejen rundt. Er salget særligt vellykket, kan kunden så forhåbentlig fortælle den gode historie videre til andre.

Claus er oprindeligt uddannet butiksassistent og blev siden ansat som bestyrerassistent hos supermarkedet Irma, hvor han igennem otte år var ansat i en ledende stilling. Herefter fortsatte han karrieren som salgskonsulent hos bryggeriet Tuborg (senere Carlsberg) med ansvar for salg af drikkevarer til hele Midt- og Sydsjælland samt Lolland-Falster. Claus blev hos Carlsberg i cirka 10 år, hvorefter han i en kort periode var ansat som salgskonsulent hos Storke Vinduer. Herefter blev han opfordret til at søge stillingen som salgschef i Outline Vinduer.

Et af højdepunkterne i Claus’ karriere har været fusionen med Inwido-koncernen, hvor han har været med på rejsen siden begyndelsen. Kigger man fremad, medfører det ifølge salgschefen store muligheder inden for blandt andet digitalisering:

 - Fremadrettet bliver opgaven hos Outline Vinduer at fortsætte det gode salg og samarbejde med tømmerhandler og trælaster. Vi er ikke en isoleret virksomhed, og relationerne er derfor utroligt værdifulde for os. Derudover skal vi fortsætte med at kigge ind i markedet og have føling med de kommende tendenser og behov hos vores kunder. Det har vi eksempelvis gjort med det digitale værktøj 24/7, som er et tidsbesparende bestillingskoncept målrettet trælaster, byggemarkeder og håndværkere, slutter Claus Petersen Koch.

Privat er Claus bosiddende i Faxe med sin kone Bettina, og sammen har de tre voksne børn. I fritiden bruger Claus en stor del af sin tid i naturen med udendørsaktiviteter som vandre- og kanoture.

20140520Lho4870
Loading...