Handelsbetingelser webshop
Gyldig fra 1. december 2017
1. Om shop.outline.dk
Ejer: Outline Vinduer A/S
CVR-nummer: 29189110
Etablerings år: 2017
Salg og lager: Fabriksvej 4, DK-9640 Farsø
Mail: webshop@outline.dk, Tlf.: +45 98 63 24 44
2. Handel på www.outline.dk
Når du handler på shop.outline.dk indgås aftaler på dansk. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til Grønland og Færøerne. Alle priser er oplyst i Danske kroner og er inklusiv 25% moms. Der tages forbehold for pris- og korrekturfejl.
Varer købt via webshop.outline.dk leveres til den leveringsadresse, som er angivet på ordrebekræftelsen. Dog kun til adresser i Danmark, undtaget Grønland og Færøerne.
Afgivning af ordre
Når du køber via webshop.outline.dk skal du oplyse dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Du skal også udfylde betalingskort-oplysninger. Når du har accepteret handelsbetingelserne og trykker videre, afgiver du din bindende bestilling og gennemfører betalingen.
Bemærk: Ønske om ændringer skal meddeles hurtigst muligt efter ordreafgivelse på mailadressen webshop@outline.dk og skal efterfølgende bekræftes af Outline Vinduer A/S på mail for at være gældende.
Bestillinger på standard tilbehør kan annulleres, såfremt ordren ikke er afsendt.
Når du har gennemført betalingen, modtager du en automatisk genereret ordrebekræftelse pr. e-mail. Vi trækker først det aftalte beløb på dit betalingskort, når ordren afsendes fra vort lager. Vi opfordrer til at ordrebekræftelsen udskrives umiddelbart efter modtagelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, fortrydelse eller reklamation. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din faktura, bedes du sende en mail til webshop@outline.dk.
3. Målangivelse, design og materialevalg
De anførte mål er altid angivet som produkternes endelige mål. Målene opgives altid i mm og som bredde x højde (i nævnte rækkefølge).
Outline foretager løbende produktudvikling og forbeholder sig derfor ret til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af sine produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive leveret/produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Outline Vinduer A/S på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer der bestilles på forskellige tidspunkter er derfor ikke nødvendigvis udført efter samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis ens.
4. Levering
Varer købt via webshop.outline.dk leveres med GLS A/S til den leveringsadresse, som er angivet på ordrebekræftelsen.
Vi leverer kun til adresser i Danmark, dog ikke Grønland og Færørene.
Alle leveringer pålægges fragtomkostninger, og beløbet der oplyses i forbindelse med køb på webshoppen afhænger af den valgte leveringsform.
Vælges der levering til en privatadresse og fragtmanden ikke træffer nogle hjemme kan pakken stilles/lægges på et af kunden oplyst sted nær adressens indgang. Alternativt kan pakken blive leveret på nærmeste GLS-pakkeshop hvor du så indenfor 3 dage selv kan afhente pakken. Hvis dette ikke sker, vil din ordre blive returneret til Outline Vinduer A/S´s lager. Du vil pr. SMS løbende blive informeret om leveringsstatus, ligesom du ved ordrens afsendelse får oplyst et Track & Tacenummer så du kan følge leveringen.
5. Leveringstidspunkt
Indeholder ordren standardtilbehør fra lager, vil din ordre blive leveret samlet, når alle varer er klar til levering.
Hvis din ordre bliver forsinket, underretter Outline Vinduer A/S dig snarest muligt herom pr. e-mail.
Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lockout, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl, kan ikke påberåbes af køber. Køber kan i alle tilfælde maksimalt kræve skadeserstatning svarende til det købte produkts værdi.
6. Reklamation
Købelovens regler om fejl og mangler kan finde anvendelse på varekøb.
Alle leveringer håndpakkes hos og i den proces tjekkes varer for fejl og mangler, inden de afsendes.
Når du handler på shop.outline.dk har du 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor “’rimelig tid” efter, du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Reklamationer sendes til webshop@outline.dk eller ved brug af fortrydelsesformularen sidst i dette dokument.
7. Fortrydelsesret
Fortrydelsesret ved køb af tilbehør (lagervarer):
Den normale 14 dages fortrydelsesret for privatpersoners køb af varer online – gælder kun produkter, der ikke er specielt fremstillet til kunden. Fortrydelsesretten løber fra den dag, varen modtages. Fortrydelsesretten betyder ikke, at kunden har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen, som varen har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slitage. Den originale emballage kan være en væsentlig del af varens værdi, vi anbefaler derfor, at du sender den originale emballage med retur. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Outline Vinduer A/S vil blive krediteret et beløb svarende til forringelsen.
Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, du har modtaget varen. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til webshop@outline.dk. Du kan med fordel bruge fortrydelsesformularen sidst i dette dokument. Hvis du fortryder købet, og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal varerne være afsendt til Outline Vinduer A/S´s lager, Outline Vinduer A/S, Webshop, Fabriksvej 4, 9640 Farsø, senest 14 dage efter vi har modtaget en utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen, og du har selv ansvaret for at varen returneres til os i god og hel stand.
I tilfælde af fortrydelse påhviler udgifterne til tilbageleveringen dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Outline Vinduer A/S måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Outline Vinduer A/S krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering.
8. Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, vil du få det betalte beløb refunderet, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Den eneste omkostning, du har, når du fortryder, er fragtomkostninger for at sende varen tilbage til os.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Har du betalt med Mastercard (Mastercard Debet)/Visa Electron og fortrudt dit køb, vil pengene være reserveret på dit kort i op til 30 dage. Også selvom vi har annulleret reservationen herfra. Dette kan Outline Vinduer A/S ikke stilles ansvarlig for.
9. Outline Vinduer dataregistrering
Når du sender en bestilling til os, skal du oplyse dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi har behov for disse oplysninger, dels for at kunne holde dig informeret om din bestilling, og dels for at kunne levere varerne til dig. Oplysningerne transmitteres ikke i krypteret tilstand, og de lagres ikke i krypteret tilstand.
Alle de oplysninger vi registrerer, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Disse oplysninger gemmes i 10 år, da bogføringsloven kræver dette.
Oplysningerne vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjepart. Som registreret har du altid ret til og mulighed for indsigt, ligesom du kan gøre indsigelse mod en registrering. Hvis du har spørgsmål, er du altid meget velkommen til at skrive eller ringe til os.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Dine oplysninger kan tilgås af ansatte hos Outline Vinduer A/S og bruges kun til at ekspedere din ordre. Outline Vinduer A/S, Fabriksvej 4, 9640 Farsø er dataansvarlig.
Cookies
På shop.outline.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan du gør det, afhænger af din browser.
Vi bruger en logstatistik på shop.outline.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere hjemmesiden. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
10. Force majeure
Outline Vinduer A/S er berettiget til at annullere ordrer eller udskyde aftalt levering af produkter, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Outline Vinduer A/S´s rimelige kontrolmuligheder, såsom oprør, uroligheder, krig, terrorisme, brand, offentlige forskrifter, strejke, lockout, slow-down, mangel på transportmidler, vareknaphed, sygdom eller forsinkelse eller mangler ved leverancer fra leverandør, uheld i produktion eller afprøvning, eller manglende energiforsyning. Samtlige købers beføjelser suspenderes eller bortfalder i sådanne tilfælde. Køber kan hverken i tilfælde af annullering eller udskudt effektuering kræve skadeserstatning eller fremsætte noget krav i øvrigt mod Outline Vinduer A/S.
Ovenstående ansvarsfraskrivelse gælder medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.
11. Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på shop.outline.dk. Du skal have et samtykke fra forældre eller værge, hvis du er under 18 år.
12. Prisdannelse
Alle prisangivelser er inklusiv moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Under købsprocessen vises totalbeløbet løbende i indkøbskurven.
13. Din betaling og dennes sikkerhed
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Pensopay, der kan læse dem.
Beløbet reserveres, men pengene bliver først trukket, når din bestilling sendes fra Outline Vinduer A/S´s lager.
Der kan ikke trækkes et større beløb, end det beløb du har godkendt ved bestillingen.
På shop.outline.dk kan du betale med følgende betalingskort:
Dankort, e-Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa
Mastercard og Mastercard Debetkort
Der opkræves ikke kortgebyr på shop.outline.dk.
Bemærk: Det kun er muligt at anvende kort, der er udstedt i Danmark.
Outline Vinduer A/S overholder CLEARHOUSE’ retningslinjer for internethandel. Det betyder, at du som forbruger er mindst lige så godt stillet, som når du betaler med dit betalingskort i dit lokale supermarked. Vores betalingsmodul QUICKPAY er registreret og godkendt hos CLEARHOUSE.
Bemærk: Har du betalt med Mastercard (Mastercard Debet) / Visa Electron, vil pengene være reserveret på dit kort i op til 30 dage. Også selvom vi har annulleret reservationen herfra. Dette kan Outline Vinduer A/S ikke stilles ansvarlig for. Du kan evt. kontakte din bank og få dem til at ophæve reserveringen.
14. Ugyldighed – delvis gyldighed
Hvis nogen dele af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne.
15. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Outline Vinduer A/S på mail til webshop@outline.dk
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@outline.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt til:
Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Mail: kfst@kfst.dk – tlf. 41 71 51 51 – hjemmeside: www.kfst.dk
16. Standard fortrydelsesformular
Til:
Outline Vinduer A/S
Webshop
Fabriksvej 4
9640 Farsø
Denmark
Mail: webshop@outline.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
Bestilt den:
Modtaget den:
Navn:
Adresse:
Dato:
Underskrift: (Kun hvis formularen meddeles på papir)
17. Persondatapolitik
webshop.outline.dk anvender cookies. Cookies bliver alene anvendt i forbindelse med vores login system. Vi registrerer ingen oplysninger omkring dig eller hvad du køber hos os i cookies.
Logstatistik bruges på shop.outline.dk. Et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
shop.outline.dk anvender denne statistik til at forbedre vores website. Statistik bruges i forbindelse med markedsføring og til at skabe øget brugervenlighed.
For at kunne handle hos shop.outline.dk skal du som minimum udfylde følgende personlige oplysninger:
navn
adresse
telefonnummer
e-mail
Personoplysningerne registreres hos Outline og opbevares i 10 år, hvorefter de slettes.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.
Den dataansvarlige er Outline Vinduer og Døre A/S